sjuk till 1000

 
Tror inte att jag har varit såhär sjuk som jag är/har varit nu sen operationen för två år sedan. För att dra en kort historia.. Det började med en vanlig förkylning och slutade i..infammation i bihållorna, öronen, ögat & luftrörskatarr. Fiint. Var hos doktorn i måndags, hade så vansinnigt ont i min hals, ni vet, så där vidrigt ont. Trodde jag fått halsfluss och satte mig på jouren/akuten. Doktorn konstaterade att det var virus. Jag fick glatt traska hem, men blev inte bättre... sämre. Fick utskrivet hostmedicin med morfin i. Jag tog en lagom dos framåt kvällen och somnade. Sov jätte konstigt den natten, var vaken fast att jag sov - var vid medvetandet. Jätte konstigt. När jag vaknade den morgonen hade jag såna extrema skakningar att jag blev lite rädd, mitt huvud och illamåendet satt i hela vägen till göteborg. Jag köper en vatten och känner plötsligt.. JAG MÅSTE SPY. Jag spyr, på centralen....i en fotoautomat. Hur kul? Alltså, jag var inte magsjuk - hade bara fått en extrem reaktion av morfinet i medicinen. Dagen fortsätter och när jag sedan kollar i spegeln ser jag stora utslag över hela mig. Nu snackar vi bölder... sjukaste. Jag åker hem och morgonen därpå beslutar jag mig att vara hemma. Ringer farmor och vi kommer överens att jag måste till sjukhuset. Jag har under dagen ringt andra VC men blivit nekad tid.... detta betalar vi skatt för! 
Åker till samma jour som jag varit på i måndags. Denna gången var farmor med. Fick diagnosen ovan... kul. Måste faktiskt berömma denna läkaren, riktigt bra och duktig! Så, nu äter jag medicin för fulla drag. Mår redan bättre idag..... visade sig att det var halsfluss trotts allt. Begåvad läkare i måndags. Nu är jag förhoppningsvis på bättringsväg och blir snart frisk. =) 




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: